Kitekerhető napvitorlák

ROYAL kitekerhető napvitorla működtetése

  1. A napvitorla kinyitásakor az árnyékoló textíliát az „A” oszlopnál lévő kézi hajtókaros hajtómű segítségével teljesen (vagy az igényeknek megfelelő mértékig) letekerjük a nútos acélhengerről, egészen a szereléskor beállított véghelyzetig. Ekkor a hengeren még egy teljes körülfordulásnyi anyag marad.

A „B” oszlopnál meghúzzuk a kötélzetet a kívánt feszesség biztosítása érdekében, 10 m² felett csigasor segítségével, majd az IDEA oszlop oldalán lévő kötélbikákra rögzítjük. A szabadon maradó kötélvéget pedig a szarvakra tekerjük fel és önzáróan csomózzuk.

A napvitorlát feszíthetjük az „A” oszlop 1:7,8 áttételű hajtóművének kíméletes visszatekerésével is, de ekkor kissé csökken az árnyékolt felület, majd a kézi hajtókar leakasztható és a vendégek, gyerekek elől elzárható.

  1. A napvitorla becsukásakor a „B” oszlopnál oldjuk a kötélzetet, majd a kézi hajtókart az „A” oszlopnál lévő hajtóműbe akasztva a nútos acélhengerre feltekerjük az árnyékolót. Végül a kötélzetet visszafeszítjük és a „B” oszlopon lévő kötélbikákra rögzítjük. Ebben az állapotban a napvitorla esőben, szélben
    vagy akár télen is elviseli az időjárás viszontagságait. A nedvességet azonban célszerű a textíliából minél hamarabb kiszárítani a csapadékos időjárás elmúltával.

Ősszel teljesen lebontható a szerkezet, még az oszlopok is kiemelhetők, majd tavasszal újra felépíthető a napvitorla, amelyhez a gyártó cég felajánlja szakszerű segítségét.

Maximális méretek: szélesség x kinyúlás 4,5 x 4,5 m, tengelyhossz 7 m, felület 20 m², az oldalak aránya max. 1 : 1,2

ROYAL-PLUS kitekerhető napvitorla

A ROYAL-PLUS kitekerhető típus kifejlesztésével a napvitorla működtetését kívántuk kényelmesebbé tenni, ezért kínáljuk az alábbi kézi és motoros termékeket. Mindkét kivitel közös jellemzője, hogy az „AC” sarokpontok között lévő nútos acélhengerre kötéldobot erősítettünk. Erre tekeredik fel, illetve
erről tekeredik le a napvitorlát mozgató és feszítő kötélzet.

  1. A napvitorla kinyitásakor az árnyékoló textíliát az „A” oszlopnál lévő kézi hajtókaros hajtómű segítségével teljesen (vagy az igényeknek megfelelő mértékig) letekerjük a nútos acélhengerről, egészen a szereléskor beállított ütközős véghelyzetig, mint egy csuklókaros napellenzőt. A hengerről letekeredő
    textilt folyamatosan húzza a „B” és „A” oszlop közötti D4 mm feszítőkötél, amely az „A” oszloptetőben lévő 2 db forgó-billenő csigán keresztülvezetve feltekeredik a nútos csőtengelyen lévő kötéldobra.

Mivel a letekeredő textilrétegek vastagsága csökken, ezért a a nagyobb átmérőjű dobra feltekeredő D4 mm kötél egyre jobban feszíti a vitorlát. A legjobban a külső véghelyzetben. Ekkor a hengeren még egy teljes körülfordulásnyi anyag marad, majd a kézi hajtókar leakasztható és elzárható.

  1. A napvitorla becsukásakor az „A” oszlopnál lévő kézi hajtókaros hajtóművel a nútos acélhengerre feltekerjük a textíliát. A kötéldobról letekeredő D4 mm kötél lazítja a kisebb átmérőre tekeredő vitorlát, amelyet azonban a „D” oszlopban elhelyezett feszítőrugó folyamatosan kompenzál. A „D”
    oszlopban lévő felső bevezető csiga a vitorla egyenletes feltekeredését segíti.

A kötéldobra tekeredő D4 mm feszítőkötél jelentős „PLUS” kényelmet biztosít a működtetésben, hiszen csak egyetlen hajtókarral kell ki- vagy betekerni a terméket, a szereléskor beállított optimális feszességet hosszú ideig megtartja, sőt a „D” oszlopban elhelyezett feszítőrugó a textília és a kötélzet idő- és
időjárás okozta méretváltozásait is kompenzálja.

A ROYAL-PLUS motoros kitekerhető napvitorla szerkezeti kialakítása teljesen megegyezik a kézi hajtókaros hajtóműves típussal, csak a nútos acélhengerbe NHK csőmotor kerül, amely már kapcsolóval, távirányítóval vezérelhető, sőt automatizálható is fény- és szélérzékelővel.

Maximális méretek: szélesség x kinyúlás 6 x 6 m, tengelyhossz 9 m, felület 36 m², az oldalak aránya max. 1 : 1,2 lehet.